Retail - Kleine winkels - Statoil

Een grote hulp bij dagelijkse werkzaamheden

Meer ruimte, meer tijd en minder rommel. Een B3 balenpers van Bramidan is elke dag een grote hulp bij Statoil's servicestation in Brabrand, Denemarken.

Uitdagingen

  • stop Verpakkingsafval van veel verschillende goederen
  • stop Vermijden van rommelige winkelzone
  • stop Jonge werknemers bedienen de machine

Gekozen machine

Verticale balenpers, model B3 met een kleine voetafdruk

Machinehoogte: Minder dan 2 meter

Baalgewicht: 30-50 kg - karton

Voordelen

  • done Meer vrije ruimte in de winkel en achterruimte
  • done Medewerkers besparen tijd bij de verwerking van karton
  • done Zeer veilig in gebruik
  • done Medewerkers hoeven de winkel niet te verlaten

Icon_BenefitsThumbsUp_1500x1500

Een grote hulp bij dagelijkse werkzaamheden

Statoil's servicestation Brabrand ligt aan de rand van Århus, de op een na grootste stad van Denemarken. Het bedrijf ligt aan een drukke weg die naar het stadscentrum leidt. Naast benzine verkoopt het servicestation ook consumptiegoederen. De goederen worden meestal geleverd in kartonnen dozen, die door het personeel worden uitgepakt en naar de winkel worden gebracht. Dit levert grote hoeveelheden afval op die opgeruimd moeten worden.

Tot de zomer van 2008 werd het papier- en kartonafval kapotgeknipt of platgetrap, waarna het in een van de drie minicontainers van de winkel werd gegooid. Deze containers werden om de twee weken geleegd.

"We hebben het geluk dat we binnen genoeg ruimte hebben. Daarom stond er vroeger een container in de ruimte waar we uitpakten. Het was echter nog steeds een gedoe om het afval te verwerken," zegt stationsmanager Heine Olsen.

Balenpers bespaart ruimte én tijd

In augustus 2008 verving de winkel de containers door een B3 balenpers van Bramidan. Er ontstond meteen meer ruimte achterin de winkel, omdat de balenpers veel minder ruimte in beslag nam dan de container van 1 × 2 meter. Bovendien werd de dagelijkse afvalverwerking veel eenvoudiger.

"Van de ene dag op de andere stopten we met het kapotsnijden van karton. Nu gooien we het karton gewoon in de balenpers, sluiten we de deur en drukken we op de knop als we het karton moeten samenpersen. Het is veel sneller, gemakkelijker en ook veilig voor het personeel, omdat de machine niet werkt als de deur openstaat", legt Heine Olsen uit, die daarnaast ook nog andere veiligheidsvoordelen ziet.

Bramidan baler at back of Statoil petrol station

"Nu hoeven mijn medewerkers niet meer naar buiten met afval als het donker is. Sommige mensen voelen zich op zo'n moment niet op hun gemak. In plaats daarvan kunnen de werknemers binnenblijven en met een veiliger gevoel werken," zegt hij.

Perfect voor kleine servicestations

Heine Olsen is enthousiast over de hulp die de balenpers biedt en hij kan de machine alleen maar aanbevelen.

"Veel tankstations zouden er veel baat bij hebben als ze een balenpers kopen. We hebben het geluk dat we extra ruimte hebben, maar de meeste servicestations hebben alle ruimte hard nodig. In mijn ogen is een balenpers perfect voor kleine servicestations," zegt hij.

Vele benzinepompen zouden veel voordeel uit een balenpers kunnen halen.

— Heine Olsenn, Bedrijfsleider, Statoil

Feiten over:

Statoil

Statoil is een wereldwijd opererend energie- en oliebedrijf dat een breed scala aan oplossingen levert voor het verwarmen van particuliere woningen en bedrijven. Daarnaast verkoopt het bedrijf brandstof, exploiteert het autowasstraten en beheert het kleine supermarkten vanuit de meer dan 300 servicecentra in Denemarken. Statoil heeft wereldwijd meer dan 29.500 mensen in dienst, waarvan er ongeveer 2.660 werkzaam zijn in de Deense servicecentra.

Feiten over:

Statoil

Statoil is een wereldwijd opererend energie- en oliebedrijf dat een breed scala aan oplossingen levert voor het verwarmen van particuliere woningen en bedrijven. Daarnaast verkoopt het bedrijf brandstof, exploiteert het autowasstraten en beheert het kleine supermarkten vanuit de meer dan 300 servicecentra in Denemarken. Statoil heeft wereldwijd meer dan 29.500 mensen in dienst, waarvan er ongeveer 2.660 werkzaam zijn in de Deense servicecentra.

Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op.

phone 071 331 1547
mail verkoop@bramidan.nl


Op zoek naar alternatieve afvaloplossingen?
Bekijk ons ​​volledige assortiment

Vul het formulier in en wij nemen contact met u op.

keyboard_arrow_up