Restaurants - Informeel dineren - Hilton Hotel

Meer ruimte voor luxe

Het modieuze hotel Hilton Arc de Triomphe in Parijs zag een directe kostenreductie van 80% op de afvalverwerking. De eenvoudige oplossing was de installatie van een balenpers, die de investering in minder dan drie maanden terugverdiende.

Uitdagingen

  • stop Dure dagelijkse containertransporten
  • stop Problematische afvalverwerking
  • stop Behoefte aan geringere belasting van het milieu

Icon_NeedsQuestionMark_1500x1500

Gekozen machine

Verticale balenpers, model X25

Vulopening: 1090 x 530 mm

Baalgewicht: 200-300 kg - karton

Icon_MachinesChosen_1500x1500

Voordelen

  • done Aanzienlijk lagere afvalverwerkingskosten
  • done Korte ROI
  • done Betalingen ontvangen voor het gesorteerde afval

Icon_BenefitsThumbsUp_1500x1500

Meer ruimte voor luxe

Rode tapijten, gepolijste deurknoppen en hotelbediendes die klaar staan om de deur vast te houden en uw bagage te dragen. Dit is het dagelijkse leven in een luxe hotel. Minder glamoureus zijn de vele tonnen afval die wekelijks afgevoerd moeten worden. Een balenpers bespaart problemen, geld en kooldioxide bij de afvalverwijdering.

Van 20 naar 4 afvalcontainers

Alvorens de installatie van de balenpers voerde het hotel elke dag twintig containers met afval af. In het voorjaar van 2007 bracht Axiome, de Franse distributeur van Bramidan, hier verandering in door een balenpers model X25 in de kelder van het hotel te plaatsen. Sindsdien bedraagt de dagelijkse afvalproductie nog maar vier containers. Het hotel heeft enorme bedragen bespaard op het huren en laten ophalen van afvalcontainers. Dit nieuwe afvalverwerkingssysteem is ook gunstig voor het milieu.

Yellow Bramidan baler in basement of Hilton hotel

“Dankzij de balenpers sorteren wij nu ons afval. Dit houdt in dat wij voor bepaald afval zelfs worden betaald, omdat dit wordt gerecycled. Wij zijn dus milieubewust bezig en besparen tegelijkertijd geld." legt George, chief supervisor van het hotel, uit.

Veel eenvoudigere workflow

Het hotel bruist van het drukke personeel - elke gast een luxe ervaring bieden vereist hard werken achter de schermen. Het nieuwe afvalverwerkingssysteem heeft de werklast van het hotelpersoneel verlicht. Twintig containers nemen veel ruimte in beslag. Verder waren er voorheen strenge regels voor de behandeling van de tonnen hotelafval:
"De containers mochten pas om 5 uur ’s ochtends aan de straat worden gezet, wanneer de meeste personeelsleden al naar huis waren! Het hotel ligt in een zeer toeristisch gebied en er lopen tot diep in de nacht nog mensen op straat. De plaatselijke autoriteiten wilden daarom dat wij pas vlak voor het ophalen de containers buiten zetten. Anders zou het hotel een boete krijgen.”

Doordat de afvalhoeveelheid is teruggebracht van twintig naar vier containerladingen, zijn de autoriteiten minder restrictief geworden - omdat het hotelafval niet langer de hele stoep blokkeert.
"De containers mogen nu om 2 uur ‘s nachts al aan de straat worden gezet, als het personeel nog werkt. Dat scheelt een hele hoop." besluit George.

Dankzij de balenpers sorteren wij nu ons afval.

— George, Chief Supervisor, Hotel Hilton, Parijs (Frankrijk)

Feiten over:

Hilton Hotel

Hilton is een internationale hotelketen bestaande uit ca. 4000 exclusieve en luxe hotels in 90 verschillende landen. Hilton is na Marriott de grootste hotelketen in de VS.
Het eerste Hilton-hotel werd in 1919 geopend door Conrad Hilton in Cisco, Texas (VS).

Feiten over:

Hilton Hotel

Hilton is een internationale hotelketen bestaande uit ca. 4000 exclusieve en luxe hotels in 90 verschillende landen. Hilton is na Marriott de grootste hotelketen in de VS.
Het eerste Hilton-hotel werd in 1919 geopend door Conrad Hilton in Cisco, Texas (VS).

Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op.

phone 071 331 1547
mail verkoop@bramidan.nl


Op zoek naar alternatieve afvaloplossingen?
Bekijk ons ​​volledige assortiment

Vul het formulier in en wij nemen contact met u op.

keyboard_arrow_up