Choose language

Bramidan helpt Deloitte een besparing op facility management op te vangen

Door een drastische bezuiniging op facility management zocht Deloitte een efficiënte afvalbehandeling van karton. Het antwoord is een Bramidan X10 balenpers.
  • Voorgevel van het gebouw van Deloitte
  • Medewerkers op kantoor
  • Blonde vrouw aan de computer
  • Kantinemedewerker draagt groentedozen
  • Kantinemedewerker opent groentedozen
  • Huisbezorger draagt gebruikte kartonnen dozen naar de X10 balenpers
  • Huisbezorger werpt kartonnen dozen in de X10 balenpers
  • Afgewerkte baal karton op pallet in de voorraadkamer in de kelder
Facility management
Hij is erg gemakkelijk te bedienen, zodat iedereen in het gebouw ermee om kan gaan. Doordat hij direct naast onze voorraadlevering past – onze grootste afvalbron – bespaart ons veel tijd bij de afhandeling van de dagelijkse leveringenKarina Langmack, Manager
Deloitte
Business advantages
  1. Optimale prijs-kwaliteit verhouding
  2. Voldoet aan de veiligheids-voorschriften
  3. Voor een langdurige relatie met klanten
Neem contact met me op
Ik zou graag meer willen weten over uw afvaloplossing.

Een nieuw gebouw met nieuwe behoeften

In oktober 2016, verhuisde de Deense tak van het internationale auditbedrijf Deloitte in Esbjerg met 120 medewerkers naar een nieuwe bedrijfsruimte van 4.100 m2 in de haven.

De verhuizing betekende ook een herstructurering van het facility management doordat ze op dit punt deel gingen uitmaken van een nationale overeenkomst met andere takken van Deloitte in Denemarken. Door de overeenkomst kwam de huisbezorger niet meer dagelijks langs, maar nog maar een of twee keer per week.

"Door ons nieuwe gebouw en de herstructurering van het facility management ontstonden nieuwe behoeften. Met minder menskracht voor het uitvoerbare werk doordeweeks moesten we op zoek naar een eenvoudige en efficiënte manier van afvalbehandeling," legt Karina Langmack uit, manager bij Deloitte.

Dozen snijden om uitpuilende container te voorkomen

Vroeger had Deloitte twee containers van elk 1100 liter. Ze werden een keer per week geleegd. Om te voorkomen dat de twee afvalcontainers uitpuilden, moesten de kartonnen dozen eerst kleiner worden gesneden voordat ze konden worden weggegooid.

Kantinemedewerker pakt producten uit


"We hebben een eigen bedrijfsinterne kantine die dagelijks vers beleverd wordt, wat dus veel karton
als afval oplevert. Onze oude afvalbehandeling van karton was altijd erg moeizaam en tijdrovend."


Perfecte oplossing

Deloitte had een gemakkelijk bedienbare oplossing nodig voor de afvalbehandeling van al het karton. Tegelijkertijd moest er bewust worden omgegaan
met de beschikbare ruimte. De ideale oplossing moest in de kelder passen, in de buurt van de voorraadlevering. Het antwoord is een Bramidan X10 balenpers.

De X10 is slechts 1900 mm hoog en paste perfect: "Hij is erg gemakkelijk te bedienen, zodat iedereen in het gebouw ermee om kan gaan. Doordat hij direct naast onze voorraadlevering past – onze grootste afvalbron – bespaart ons veel tijd bij de afhandeling van de dagelijkse leveringen," zegt Karina Langmack.

Ophalen van afval tot een vijfde verlaagd

Baal karton op een pallet met heftruck in voorraadkamer in kelder

Na de installatie van de X10 balenpers voor karton heeft Deloitte het ophalen van vuilnis van één keer
per week verlaagd tot één keer in de vijf tot zes weken.

Waar voorheen twee barstensvol geladen containers van 1100 liter per week stonden, wordt er nu maar
één baal karton geproduceerd per 10 dagen.

De eenvoudige afvalbehandeling van karton betekent
ook dat de huisbezorger met minder tijd zo efficiënt mogelijk uitkomt, want het karton vergt veel minder werk.

Voor Deloitte was het besluit om de Bramidan X10 te installeren snel genomen, want het betekende een duidelijke bezuiniging op het inzamelen van afval. Dit werd zelfs tot een vijfde teruggebracht, terwijl de tijd en inspanningen van het personeel veel efficiënter benut konden worden.